Thursday, June 11, 2009

anis risaukan kamu

5 misscall from encik B

ha? benarkah? bukankah skang ni magrib.. agak sidia xsolat ke?
kenapa dia call? ish..xsedap la hati ni..

tanpa disedari..jari jemari ini mendail number.. 013 #######..

"hello..awak..kenapa call? sori anis didapur tadi..ni baru sudah solat?" ye benar..jam sudah menjejaki 8.00 malam. dan aku kelewatan hari ini kerana terlalu lama di dapur..

"saya baru balik hospital ni.. tadi jatuh masa main bola. pastu kena hempap member.." nada sidia agak bersahaja..

"ha? habis tu? mcm mana? injured? " aku sudah mula sebak xtau kenapa..
aku mengintai memori jam 7 tadi.. saat itu aku sedang memotong sayur kobis.. tidak semena2 aku menghiris kukuku.. ngilu xterkata.. syukur xterbelah dan terluka..sekdar menghiris kukus di bahagian atasnya..apakah artinya?

"sy cume terseliuh anis.. anis humayra xmau risau sangat ye... insya allah sebulan akan sembuh kata doctor..." tenang saja nada Encik B...

"ya Allah..awak..anis minta maaf..anis sungguh xsedar awak call. xdengar bunyi ape kat dapur.. HP anis dalam bilik.. anis betul2 xperasan...maaf awak.." aku dah mula diserang gelabah..aku terasa seolah aku semakin membiarkan ia jauh dariku...

"xapa anis humayra sayang.. saya faham...dan xmarah anis ye sayang.. anis..kejap lagi sy call ye.. saya nak kebilik air kejap.."

"baiklah awak..kjp lagi call ye kalau sempat..tp..anis xkisah kalau awak nk tido dan rehat..jangan lupa ambil ubat....

anis risaukan kamu..anis dah pesan dulu.. jangan terlalu ghairah dengan sukan itu hingga menjejaki senja.. kan senja banyak syaitan2 berlegar2.. anis harap kamu mengerti..



No comments:

Post a Comment